A közlemény szerint az eljárás során közigazgatási bírságot is kiszabhatnak, de a hivatal elsődleges célja nem a szankcionálás, hanem a válaszadási hajlandóság növelése és az együttműködés erősítése.
Mint írják, a pontos és megbízható statisztikák előállításához elengedhetetlen, hogy az adatgyűjtések során a válaszadásra kötelezett gazdasági szervezetek határidőre és maradéktalanul megfeleljenek a követelményeknek.
Emlékeztettek: az elmúlt időszakban a KSH több közigazgatási eljárást is kezdeményezett azokkal a gazdasági szervezetekkel szemben, amelyek nem tettek eleget válaszadási kötelezettségüknek. Az eljárások eredményeként az addig nem teljesítő szervezetek döntő többsége pótolta elmaradásait – tették hozzá.
Kincses Áron, a KSH elnöke a közleményben hangsúlyozta: a statisztikai adatgyűjtéshez minden válasz szükséges a teljes kép megismeréséhez. A vállalatok együttműködése nemcsak jogi kötelezettség, hanem közös érdek – tette hozzá.
Rámutattak: a válaszadás korszerű, elektronikusan elérhető felületeken történik, a KSH pedig részletes útmutatókkal, ügyfélszolgálattal és technikai segítséggel támogatja az adatszolgáltatókat.
(MTI)
Hagyj üzenetet