A nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint a teljes összegből a kereskedelmi bevételek majdnem 700 millió dollárral, a televíziós bevételek csaknem 340 millió dollárral részesedhetnek, míg a meccsnapi bevételekből 240 millió dollár folyhat be.

A bevételek növekedését a szurkolók, a műsorszolgáltatók és a kereskedelmi partnerek élénkülő érdeklődésével magyarázták, és a továbbiakban arra számítanak, hogy a szponzorációs kiadásokból még nagyobb részesedést szerez a női sportolás. Ennek köszönhetően a nézői érdeklődés is fokozódhat, a játékok várhatóan látványosabbak, a sportolók profibbak lesznek, az élsport női versenyei pedig megjelenhetnek a legnagyobb rendezvényhelyszíneken és a főműsoridős közvetítésekben – írták.

A Deloitte magyarországi szakértői a közlemény szerint úgy vélik, hogy a női élsport gazdasági szempontból is nagy lehetőség, ezen a területen ugyanis ma még viszonylag alacsony összegért lehet befektetési célpontokat találni. Hozzátették, hogy a női sport mostani szakaszában a kereskedelmi bevételekből jöhet össze a legnagyobb összeg, többek között szponzorációból, partnerségi megállapodásokból, licencelésből vagy kiskereskedelmi értékesítésekből.

A női élsport kilátásairól készített angol nyelvű összefoglaló a Deloitte honlapján olvasható.

(MTI)