Egy péntek este megjelent rendelet szerint a kormány iparpolitikai és gazdasági szempontokat mérlegelve megállapította, hogy a Ganz-MaVag International Kft. és a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft. adósságainak rendezéséhez és hitelezőkkel való megegyezéséhez kiemelt gazdaságpolitikai érdek fűződik, ezért a bíróság által elrendelt eljárást stratégiailag kiemelt jelentőségű felszámolási eljárássá minősítette.
A Dunakeszi Járműjavító – amelyben korábban Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter is tulajdonos volt – bedőlését a teljes magyar vasúti közlekedés megérezheti, mivel itt végszerelték a KISS-motorvonatok középső kocsijait, és számos javítási munkát is végeztek a MÁV-nak. A vállalatnak a felszámolás elrendelésekor 673 alkalmazottja volt. A cég azt követően került bajba, hogy az orosz partner, a Transmashholding Ukrajna megtámadását követően kiszorult egy 1350 vagonra kötött egyiptomi üzletből. A kocsikat Dunakeszin csak veszteséggel tudták volna legyártani. Nyáron a kormány bejelentette, hogy megmenti a gyárat, később azonban kiderült, hogy ehhez 40 milliárd forintra lenne szükség, ami a lap forrása szerint még a kormánynak is túl drága lehet. A Ganz-Mavag a múlt héten levélben jelezte fizetésképtelenségét a partnereinek.
A cégekhez kirendelt felszámoló biztos most dönthet úgy, hogy megpróbálja az államnak eladni a cégeket, vagy megpróbálhatja hagyni a cégeket bedőlni, és egy újba átvinni a vagyonelemeket.
Forrás: HVG
Kép forrása: MTI
Hagyj üzenetet